CİNSEL KİMLİĞİN GELİŞİMİ VE BOZUKLUKLARI
TEDAVİ VE HOŞGÖRÜ

Birincisi, anne ve babaya yönelik danışmanlık ve gerekirse psikoterapi. Ä°kincisi ise, çocuÄŸa bireysel olarak yada grup içinde psikoterapi uygulamasıdır.

Psikoterapi süresi uzundur. Tedaviden yararlanma oranı hastaya göre farklılıklar gösterir. Sadece giysi ve oyuncak seçiminde kadınsı davranan, cinsel kimliÄŸinin deÄŸiÅŸmesiyle ilgili talebi olmayanların tedaviden yararlanma oranı daha fazladır. Yine de bu çocukların ileri yaÅŸlarda cinsel tutumlarının ne olacağını önceden söylemek güçtür.

HOÅžGÖRÜ VE HOMOFOBÄ°

HoÅŸgörü ve empatik, anlayışlı yaklaşım artık cinsel kimliÄŸi oturmuÅŸ olan kiÅŸiye karşı gösterilmelidir. Bunun öncesindeki hoÅŸgörü eÄŸer sınırsızlık ve her ÅŸeyi kabullenme içeriyorsa sonucunda zorluklar yaÅŸanacaktır. Cinsel kimlik kesinleÅŸmeden önce hoÅŸgörünün yerine sınırları ve amacı belirli, açık bir yaklaşımın sergilenmesi gerekmektedir.

Günümüzde ülkemizde de artan “homofobi ile mücadele” çalışmalarının karşıt tepki oluÅŸturma, açık iletiÅŸimi bozma ve susturma sakıncaları vardır. “Homofobi” tanımı ise eksik ve iddialı bir tanımdır. EÅŸcinsellikten korkma tutumlarının yanında daha ön planda olan duygu eÅŸcinselliÄŸi istememe ve bundan iÄŸrenmedir. Çünkü böyle bir yaklaşımla Heteroseksüel kimlik edinilir ve sürdürülür.