PANÄ°K BOZUKLUK
PANÄ°K BOZUKLUÄžUNUN TEDAVÄ°SÄ° MÃœMKÃœN MÃœDÃœR?

Panik BozukluÄŸu, tedavisi mümkün bir hastalıktır. Bugün için etkinliÄŸi bilimsel araÅŸtırmalarla kanıtlanmış iki türlü tedavisi vardır.

·        Ä°LAÇ TEDAVISI:

Panik BozukluÄŸunun tedavisinde, beyin sinir hücrelerindeki bozuk olan nörokimyasal faaliyetlerini düzelterek Panik Ataklarını önleyen ilaçlar kullanılmaktadır.

Doktorunuz bu ilaçlardan birisini seçerek, az bir dozla baÅŸlamanızı önerecek ve düzenli kontroller ile dozu gerektiÄŸi kadar artıracaktır.
Ä°laç tedavisi en az bir yıl sürdürüldükten sonra yavaÅŸ yavaÅŸ azaltılarak kesilecektir.

·        KOGNÄ°TÄ°F(BILIÅžSEL) - DAVRANIÅžÇI TEDAVI:

Bu tedavi yönteminde iki amaç vardır:

1. Hastanın, aslında tamamen “zararsız” olan Panik Atağı belirtileri hakkındaki  yanlış bilgi ve inanışlarının düzeltilmesi ve hastanın bu belirtiler ile korkmadan baÅŸ edebilmesinin öÄŸretilmesi amaçlanır.

2. Panik Atağı geleceÄŸinden korktuÄŸu için tek başına bulunmaktan kaçındığı yer ve durumlarla aÅŸamalı bir ÅŸekilde tekrar tekrar karşılaÅŸtırılması, böylece   korkularının “üstüne gitme”si saÄŸlanarak korkularını yenmesi amaçlanır.

Bu tedavide doktor hastasına dışarıya çıkma, pazara gitme, taşıt araçlarına binme gibi hastanın, korku ve Panikleri nedeniyle yapamadığı etkinlikleri bir plan dahilinde en basitlerinden baÅŸlayarak “ALIÅžTIRMA ÖDEVLERI” olarak verir. Hasta basitleri yapabilir hale geldikçe zorlarına geçerek bütün korkulan durumlar bitinceye dek alıştırmalar sürdürülür.

EN Ä°YÄ° SONUÇ, Ä°LAÇ VE PSÄ°KOTERAPÄ°NÄ°N BÄ°RLÄ°KTE UYGULANMASI Ä°LE ALINMAKTADIR.

LÜTFEN UNUTMAYINIZ !

·         PANÄ°K BOZUKLUÄžU, KESÄ°NLÄ°KLE ÖLÜME, ÇILDIRMAYA YA DA FELÇ OLMAYA YOL AÇAN BÄ°R HASTALIK DEĞİLDÄ°R.

·         DOKTORUNUZ ÖNERMEDÄ°KÇE KORKULARINIZ Ä°LE BAÅž ETMEK Ä°ÇÄ°N KALP, TANSÄ°YON, ÇARPINTI Ä°LACI, VÄ°TAMÄ°N, SAKÄ°NLEÅžTÄ°RÄ°CÄ° YA DA ALKOL KULLANMAYINIZ YA DA “YA GEREKÄ°RSE” DÄ°YE YANINIZDA TAÅžIMAYINIZ.

·         SADECE DOKTORUNUZUN ÖNERDİĞİ Ä°LAÇ YA DA Ä°LAÇLARI KULLANINIZ.

·         Ä°LACINIZI DOKTORUNUZUN SÖYLEDİĞİ ÅžEKÄ°LDE VE DOZDA KULLANINIZ. O GÜN Ä°YÄ° YA DA KÖTÜ OLMANIZA GÖRE DOZU AZALTIP, ARTIRMAYINIZ.

·         TAMAMEN Ä°YÄ°LEÅžSENÄ°Z BÄ°LE DOKTORUNUZA DANIÅžMADAN TEDAVÄ°NÄ°ZÄ° KESMEYÄ°NÄ°Z.